5+1 tips για να αποτοξινώσεις τον οργανισμό σου από τα απανωτά γιορτινά τραπέζια

5+1 tips για να αποτοξινώσεις τον οργανισμό σου από τα απανωτά γιορτινά τραπέζια

5+1 tips για να αποτοξινώσεις τον οργανισμό σου από τα απανωτά γιορτινά τραπέζια

Αυξημένα κατά 15 έως 20%, σε σχέση με το καλοκαίρι, είναι τα επίπεδα χοληστερίνης μόλις ολοκληρώνεται η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Αυτό αναφέρουν ερευνητές στη Δανία.

Τα στοιχεία έρχονται να επιβεβαιώσουν αυτό που όλοι λίγο-πολύ υποψιαζόμασταν, ότι δηλαδή τα Χριστούγεννα οι πειρασμοί είναι πολλοί και εμείς δεν λέμε εύκολα «όχι», με αποτέλεσμα πού μας χάνεις πού μας βρίσκεις, στο γιορτινό τραπέζι να τρώμε και να πίνουμε ακατάπαυστα.

Οι ερευνητές του Τμήματος Κλινικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης και του Τμήματος Κλινικής Βιοχημείας του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου, με επικεφαλής τη δρα Αν Λάνγκστεντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό για θέματα αθηροσκλήρωσης Atherosclerosis, ανέλυσαν στοιχεία για περίπου 25.800 άτομα ηλικίας από 20 έως 100 ετών.

Εξαπλάσιος κίνδυνος

Κατά την έρευνα διαπιστώθηκε ότι ο κίνδυνος οι εξετάσεις αίματος να δείξουν αυξημένη την χοληστερίνη, τόσο την ολική όσο και την «κακή» (LDL), είναι εξαπλάσιος μετά τα Χριστούγεννα σε σχέση με την περίοδο του καλοκαιριού.

Όπως είπε η Λάνγκστεντ, αυτό οφείλεται κυρίως στην υψηλή περιεκτικότητα σε λίπη που έχουν τα φαγητά στις γιορτές.
 
Συνολικά 9 στα 10 άτομα της μελέτης είχαν ανεβασμένα επίπεδα χοληστερίνης μετά τα Χριστούγεννα. Γι’ αυτό, η περίοδος μέσα ή μετά τις γιορτές, όπως υποστηρίζουν οι Δανοί επιστήμονες, δεν είναι αντιπροσωπευτική για να κάνει κάποιος εξέταση αίματος.
 
Οι ερευνητές επεσήμαναν, ακόμη, ότι όσοι έχουν υψηλά επίπεδα χοληστερίνης, πρέπει να προσέχουν περισσότερο για να μην παρασυρθούν, καθώς η υψηλή χοληστερίνη αυξάνει τον κίνδυνο για έμφραγμα και εγκεφαλικό.

Απαλλάξου από τις τοξίνες

Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που δεν καταφέρουμε να αντισταθούμε και παρασυρθούμε μέσα στη γλύκα των μελομακάρονων και της βασιλόπιτας; Με μικρά tips η αποτοξίνωση του οργανισμού από τα λίπη των εορτών δεν είναι και τόσο δύσκολη.

Αρκεί:

  • Να επιλέξεις μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες
  • Να επιλέξεις υγιεινά σνακ για να «τσιμπολογάς» στο γραφείο. Όπως μια μπάρα δημητριακών. Προσοχή, όμως! Πολλά προϊόντα που κυκλοφορούν στο εμπόριο έχουν κρυμμένα σάκχαρα και συντηρητικά με αποτέλεσμα να σου δίνουν περισσότερες θερμίδες από όσες νομίζεις. Για αυτό επίλεξε επώνυμα προϊόντα που γνωρίζεις τη διατροφική τους αξία, όπως οι μπάρες δημητριακών Dukan.
  • Να καταναλώνεις τα λεγόμενα υγιή λίπη, όπως οι ωμοί ξηροί καρποί, το αβοκάντο και οι σπόροι τσία. Έτσι, θα πάρεις ενέργεια, αλλά και Ωμέγα 3 , όπως επίσης και πρωτεΐνες.
  • Να ξεκινήσεις την ημέρα σου με ένα ποτήρι χλιαρό νερό στο οποίο θα έχεις στύψει μισό λεμόνι. Αποτελεί το τέλειο τρικ για αποτοξίνωση του οργανισμού. Αν ωστόσο, δεν αντέχεις το λεμόνι, μπορείς να επιλέξεις μέσα από μια τεράστια γκάμα αντιοξειδωτικών συμπληρωμάτων διατροφής και συμπληρωμάτων για αποτοξίνωση.
  • Να πίνεις ημερησίως από 6 έως 8 ποτήρια νερό. Έτσι, θα κρατήσεις το σώμα σου και το δέρμα σου ενυδατωμένο και θα καταστήσεις πιο εύκολη την αποβολή των τοξινών.
  • Να περιορίσεις τέλος, την κατανάλωση οινοπνευματωδών κι αφεψημάτων και καφεΐνη.
2 years ago