Ανήκεις κι εσύ στις Perennials;
Ανήκεις κι εσύ στις Perennials;
Posted in: ΓΥΝΑΙΚΑ

Ανήκεις κι εσύ στις Perennials;

Κάποτε μια γυναίκα στα δεύτερα –άντα, θεωρείτο αρκετά μεγάλη. Ο όρος μεσόκοπη ισοδυναμούσε με την ερώτηση «πότε θα γίνεις γιαγιά;». Όμως, τα χρόνια πέρασαν, και οι Perennials κατακτούν τον κόσμο. Ποιες είναι οι Perennials; Οι νέες μεσόκοπες γυναίκες που δεν φαίνονται μεσόκοπες. Με λίγα λόγια, είναι η παράφραση της γνωστής ρήσης «γυναίκα μιας κάποιας ηλικίας» σε «γυναίκα μιας απροσδιορίστου ηλικίας».

Τι εννοούμε με αυτό; Ο όρος perennial, που κυριολεκτικά μεταφράζεται ως «αιώνιος» ή «αέναος», χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά -με την έννοια πως η ηλικία δεν έχει σημασία- πριν από τέσσερα σχεδόν χρόνια, τον Οκτώβριο του 2016, από την αρθρογράφο Gina Pell. Όπως η ίδια δήλωσε, «ο συγκεκριμένος χαρακτηρισμός αντιπροσωπεύει τις ανοιχτόμυαλες γυναίκες που σκέφτονται πέρα από τα στεγανά της ηλικίας τους, γνωρίζουν πολύ καλά τι συμβαίνει γύρω τους και μέσα τους, διατηρούν την κοινωνικότητά τους και όχι μόνο δεν έχουν μείνει πίσω από τις εξελίξεις, αλλά έχουν πολύ καλή σχέση με την τεχνολογία».

Οι Perennials κατάφεραν να κάνουν αυτό που παλεύει η επιστήμη εδώ και γενιές: να σταματήσουν τον χρόνο!

Για παράδειγμα, πριν από τρία χρόνια, το 2017, το περιοδικό People, ανέδειξε την τότε 49χρονη Τζούλια Ρόμπερτς ως την πιο όμορφη γυναίκα της χρονιάς. Κι αυτό συνέβη 26 ολόκληρα χρόνια μετά την πρώτη της εμφάνιση στη συγκεκριμένη λίστα του περιοδικού το 1991!

Με αφορμή αυτό το γεγονός, αν αρχίσουμε να παρατηρούμε τις παγκόσμιες τάσεις, θα προσέξουμε πως σε ολοένα και περισσότερες εκφάνσεις της καθημερινότητας ο παράγοντας της ηλικίας έχει αρχίσει να ξεθωριάζει. Η βιομηχανία της διαφήμισης, για παράδειγμα, που αφουγκράζεται και πολλές φορές διαμορφώνει τις κοινωνικές αντιλήψεις, φαίνεται να έχει προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και πλέον δεν ορίζει τις καμπάνιες της βάσει ηλικίας, αλλά επανακαθορίζει τα κριτήρια των εκάστοτε target groups των πελατών της. 

Από την Τζούλια Ρόμπερτς έως τη Μισέλ Ομπάμα κι από τη σύζυγο του Εμανουέλ Μακρόν Μπριζίτ Τρονιέ έως και τη Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, οι Perennials με την επιδραστική τους δράση αποδεικνύουν ότι οι μεσήλικες γυναίκες δεν είναι πια μια αδιάφορη, σχεδόν αόρατη, ηλικιακή ομάδα, αλλά ένα δυνατό κύμα που σαρώνει στο πέρασμα του. 

Οι Perennials δεν είναι ένα κίνημα, αλλά μία επιλογή που κάνουν -ίσως κι εν αγνοία τους- ολοένα και περισσότερες γυναίκες παγκοσμίως. Το αίσθημα πως το lifestyle τους δεν αντανακλά την εικόνα που έχει στη συνείδησή του το σύνολο της κοινωνίας, είχε το 80% των ερωτηθέντων σε δημοσκόπηση που διεξήγαγε το 2017 η Telegraph, με συμμετέχουσες 500 γυναίκες από 40 έως 50 χρόνων. Παράλληλα, το 96% δήλωσαν πως δεν αισθάνονται πως τις αντιπροσωπεύει ο χαρακτηρισμός «μεσήλικες». Το σημαντικότερο ίσως εύρημα αυτής της έρευνας είναι πως ένα συντριπτικό 84% δεν αυτοχαρακτηρίζεται βάσει της χρονολογίας γέννησης του.

Αν διανύετε τη δεκαετία των 40 και διαβάζοντας τις παραπάνω λέξεις, μπορείτε να βρείτε τον εαυτό σας μέσα σε αυτές, τότε η λέξη «μεσήλικας» ίσως να σας κάνει να παίρνετε την έκφραση που έχει ένας άνθρωπος που μόλις δάγκωσε μια φέτα λεμόνι. 

Η ανάγκη να μπορούμε να μιλήσουμε γι’ αυτές τις γυναίκες χωρίς τη χρήση της λέξης «μεσήλικας» η οποία περισσότερο παραπέμπει σε μια κουρασμένη κυρία με ρυτίδες που γυρνάει κουρασμένη από τη δουλειά της έχοντας παραιτηθεί από κάθε διάθεση για ζωή, παρά ένα δραστήριο ον με επιδραστικό έργο, γέννησε έναν νεωτερισμό, τις Perennials.

Μήπως είσαι μία από αυτές;     
Βρες τα προϊόντα που θα σε απογειώσουν εδώ!

17 Ιανουαρίου 2020
Πνευματικά δικαιώματα © 2013-σήμερα Magento, Inc. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα.