Κρεατοφαγία μετά τη νηστεία: Τι να προσέξεις

Κρεατοφαγία μετά τη νηστεία: Τι να προσέξεις

Κρεατοφαγία μετά τη νηστεία: Τι να προσέξεις

Το τριήμερο από τη Μεγάλη Παρασκευή μέχρι και την Κυριακή του Πάσχα, από άποψη διατροφής, χαρακτηρίζεται από το πέρασμα από τη νηστεία στην κατανάλωση τροφίμων ζωικής προέλευσης.

Για μια ασφαλή και υγιεινή διατροφή κατά τη διάρκεια του Πάσχα, θα πρέπει να τηρηθούν κάποιες διαδικασίες:

Τα εδέσματα του πασχαλινού τραπεζιού είναι σταθερά και σε όλη την Ελλάδα τηρείται η παράδοση. Αρνάκι ή κατσικάκι, μαρουλοσαλάτα, μαγειρίτσα, αυγά κόκκινα, τσουρέκι. Εκείνο που πρέπει να προσέξουμε στα εντόσθια που θα χρησιμοποιήσουμε είναι: να είναι φρέσκα, να μην έχουν κολλώδη υφή, να έχουν ζωντανά χρώματα. Για να μειώσουμε τη έντονη μυρωδιά των αιγοπροβατοειδών και ειδικά των εντοσθίων τους, ρίχνουμε πολύ λίγη κανέλα σκόνη. Όταν τα βράζουμε κρατάμε το ζουμί για τη σούπα. Μόλις τα βγάλουμε από την κατσαρόλα, τα κρυώνουμε και τα κόβουμε αμέσως. Τα κρυώνουμε «βαπτίζοντας» τα μέσα σε κρύο νερό με παγάκια, ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος για ανάπτυξη μικροβίων από παρατεταμένη έκθεση σε θερμοκρασία της επικίνδυνης θερμοκρασιακής ζώνης (5-65 βαθμούς Κελσίου). Σε ό,τι αφορά στο συκώτι, αν δούμε πράσινο χρώμα πάνω στο συκώτι, τότε αυτό είναι χολή, η οποία πρέπει να αφαιρεθεί. Από τα πνευμόνια που θα χρησιμοποιήσουμε αφαιρούμε όλες τις σκληρές αρτηρίες. Σε ό,τι αφορά στα έντερα, για να φύγει η έντονη μυρωδιά του αρνιού αλλά και για να τα απολυμάνουμε τα ξεπλένουμε και με ξύδι.

Ωστόσο, πέραν από τις συμβουλές μαγειρέματος, πρέπει να επισημανθεί πως το μεγαλύτερο λάθος που κάνουν οι περισσότεροι το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου είναι η απότομη μετάβαση από τη νηστεία σε πιο βαρύ και πολύ φαγητό. ΚΙ αυτός είναι ένας λόγος που τα ξημερώματα του Πάσχα, τα επείγοντα των νοσοκομείων δέχονται τα περισσότερα περιστατικά γαστρεντερολογικής φύσης.

Για να μην σημειωθούν παρατράγουδα, θα πρέπει να θυμάσαι πως το τραπέζι του Μεγάλου Σαββάτου αποτελεί το πρώτο γεύμα έπειτα από μια περίοδο νηστείας, ξεκούρασης και αποτοξίνωσης του οργανισμού. Για αυτό χρειάζεται προσοχή, ώστε να γίνει ομαλά η μετάβαση από τη νηστεία προς το Πάσχα. Προς την κατεύθυνση αυτή:

  • Η ποσότητα του φαγητού το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου να είναι μικρή. Δεν είναι τυχαίο, σύμφωνα με τους διατροφολόγους, που έχει επιλεγεί η μαγειρίτσα, μία σούπα, για ανοίξεις τη διατροφή σου στο κρέας.
  • Πρέπει να τρως αργά. Για να το κατορθώσεις, σέρβιρε πάντα στο πιάτο σου και μην τσιμπάς με το χέρι από το τραπέζι. Η μαγειρίτσα είναι μια καλή επιλογή, καθώς έχει πολλά χορταρικά. Προτίμησε να περιοριστείς σε αυτήν αποκλειστικά και να μην παρασυρθείς στα αυγά και τα τυριά με τα πολλά λιπαρά, αλλά και σε άλλο κρέας.
  • Αν δεν φας μαγειρίτσα, προτίμησε ένα στεγνό κρέας, που θα το συνοδεύσεις με μία σαλάτα.
  • Πιες αρκετό νερό.
  • Απόφυγε το γλυκό κι αρκέσου σε ένα – δύο πασχαλινά κουλουράκια ή ένα μικρό κομμάτι τσουρέκι.
  • Μην πέσεις αμέσως μετά το φαγητό για ύπνο. Προκειμένου να λειτουργήσει καλύτερα η πέψη και να αποφύγεις τον κίνδυνο παλινδρόμησης, συνίσταται η κατάκλιση δύο ώρες μετά το δείπνο.
21 Απριλίου 2022
Πνευματικά δικαιώματα © 2013-σήμερα Magento, Inc. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα.