Εμπιστοσύνη και υπηρεσίες υγείας: Γιατί είναι τόσο σημαντική
Εμπιστοσύνη και υπηρεσίες υγείας: Γιατί είναι τόσο σημαντική

Εμπιστοσύνη και υπηρεσίες υγείας: Γιατί είναι τόσο σημαντική

Πρόκειται για κομβικό θέμα που απασχολεί και τους γιατρούς /φαρμακοποιούw και τους ασθενείς. Πολλές φορές η σχέση αυτή δοκιμάζεται είτε λόγω της αμφισβήτησης της θεραπείας είτε των αποτελεσμάτων της.

Αν και κανένας γιατρός δεν είναι θεός και ο ασθενής δεν είναι γιατρός, σε κάθε περίπτωση η αμφισβήτηση του γιατρού είναι συνυφασμένη με την πορεία της ασθένειας και με την ελπίδα ότι κάποιος άλλος/η θα μπορούσε να μας θεραπεύσει. Στην όλη ιστορία μπαίνουν και θέματα άστοχων εξετάσεων από πολλούς γιατρούς, αλλά και λανθασμένης εστίασης του προβλήματος, μια κατάσταση που επιδεινώνεται και από τις αβλεψίες κάποιων διαγνωστικών κέντρων. Ωστόσο, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι θέλει πολλή προσοχή μέχρι να κατηγορήσει κανείς ευθέως τον θεράποντα ιατρό του. Γιατί πολύ απλά μεσολαβούν πολλά μέχρι την ολοκλήρωση της θεραπείας. Σε όλα αυτά θα πρέπει πάντα να θυμόμαστε ότι σημαντικός παράγοντας σχετίζεται και με την αναταπόκριση του οργανισμού στην φαρμακευτική θεραπεία.

Εμπιστεύονται οι Έλληνες ασθενείς τους γιατρούς;

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, η σχέση των Ελλήνων με τον γιατρό κλονίζεται όταν πρόκειται για θέματα οικονομικά, με τους ασθενείς να καταλογίζουν στους γιατρούς ότι «δεν υπολογίζουν το βαρύ οικονομικό κόστος που κάποιες φορές συνεπάγεται η θεραπεία», αλλά και ότι «συχνά δεν αντιλαμβάνονται πόσο δύσκολη είναι η πρόσβαση των ασθενών στις υπηρεσίες υγείας».

Τι ισχύει με τον φαρμακοποιό;

Ωστόσο, σύμφωνα με την έρευνα της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας, που δημοσιεύτηκε πριν από περίπου ενάμιση χρόνο, κάτι τέτοιο δεν ισχύει και στη σχέση Ελλήνων με τον φαρμακοποιό τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν ζητήθηκε από τους πολίτες να βαθμολογήσουν ποιούς φορείς εμπιστεύονται για την ενημέρωση τους σε θέματα πρόληψης βάζοντας βαθμούς από 1 (καθόλου) έως 10 (πολύ), τις πρώτες θέσεις έλαβαν ο φαρμακοποιός (7,3) και η ιατρική κοινότητα (7,1). Ακολουθούν οι ενώσεις ασθενών, ο ΕΟΦ και το Υπουργείο Υγείας, ενώ κάτω από τη βάση βρίσκονται το διαδίκτυο και η φαρμακευτική βιομηχανία.

Τα συμπεράσματα αυτά αποδεικνύουν για ακόμη μία φορά τον σημαντικό και καθοριστικό ρόλο των φαρμακοποιών στην παροχή Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, αλλά και την ανθρώπινη και ουσιαστική σχέση που έχουν καλλιεργήσει με τους ασθενείς που εξυπηρετούν στα φαρμακεία τους.

Με αφορμή την παραπάνω έρευνα, στο One Care θεωρούμε υποχρέωσή μας να εργαζόμαστε συνεχώς προς την κατεύθυνση του ρόλου αυτού που αναδεικνύει την επιστημονική οντότητα του Φαρμακοποιού.

Θεωρούμε λοιπόν, την εξυπηρέτηση και η ικανοποίηση των πελατών του Φαρμακείου μας ως το στοιχείο που κάνει τη διαφορά στην παροχή των υπηρεσιών μας.

Οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί, έχουν διαφορετικές ανάγκες και διαφορετικές απαιτήσεις. Εμείς αυτό το γνωρίζουμε καλά και σας περιμένουμε στο φαρμακείο μας για ό,τι χρειαστείτε. 

 

14 Οκτωβρίου 2019
Πνευματικά δικαιώματα © 2013-σήμερα Magento, Inc. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα.