Πώς θα συνέλθεις από την υπερφαγία των εορτών

Πώς θα συνέλθεις από την υπερφαγία των εορτών

Πώς θα συνέλθεις από την υπερφαγία των εορτών

Οι γιορτές είναι συνυφασμένες με την υπερβολή στο φαγητό, τα γλυκά και το αλκοόλ. Και κάθε χρόνο όταν  περάσει αυτή η περίοδος, συνειδητοποιούμε ότι χρειαζόμαστε αποτοξίνωση

Η πικρή αλήθεια, όμως, είναι ότι δεν υπάρχει μαγικό ραβδί για την απώλεια των κιλών, ούτε για την αποτοξίνωση του οργανισμού από τις ανθυγιεινές επιλογές των εορτών. Το γρήγορο αδυνάτισμα που υπόσχονται χιλιάδες δίαιτες είναι ένας μύθος που σε μεγάλο βαθμό έγκειται στην απώλεια υγρών και όχι σωματικού λίπους. Γι’ αυτό και η προσπάθεια πάει χαμένη μόλις υιοθετηθεί ξανά μια κανονική διατροφή.

Σε γενικές γραμμές, η υιοθέτηση διαχειρίσιμων αλλαγών βοηθά στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού και στην απώλεια βάρους. 

Για αυτό ακολούθησε αυτά που προτείνουν οι ειδικοί:

  • Υιοθέτησε τη συνήθεια των τριών γευμάτων την ημέρα και ξέχασε όλα τα σνακ για λίγο διάστημα. Το δείπνο θα πρέπει να το απολαμβάνεται τουλάχιστον δύο ώρες πριν από την κατάκλιση, ώστε να προλάβει ο μεταβολισμός να ενεργοποιηθεί.
  • Αύξησε την πρόσληψη φυτικών ινών από φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Οι μεγάλες μερίδες λαχανικών πρέπει να είναι καθημερινά στο τραπέζι σου, μαζί με λίγους υδατάνθρακες ολικής άλεσης. Μην παραλείπεις να τρως ένα μήλο την ημέρα, καθώς αυτό το φρούτο περιέχει συστατικά που επιτρέπουν τη διαχείριση της χοληστερόλης, εξ ου και κάνει τον γιατρό πέρα.
  • Πέσε με τα μούτρα στην πρωτεΐνη. Η προσθήκη της σε κάθε γεύμα θα σε βοηθήσει να αισθάνεσαι πληρότητα για περισσότερες ώρες, και να αυξήσεις τη μυϊκή μάζα σου, η οποία ενεργοποιεί τον μεταβολισμό και τις καθημερινές καύσεις. Έτσι, εξασφαλίζεται η απώλεια βάρους, υπό την προϋπόθεση να διατηρείται το ενεργειακό ισοζύγιο.
  • Παράλειψε τους εξευγενισμένους υδατάνθρακες (ζάχαρη και όλες τις τροφές που φτιάχνονται από επεξεργασμένα άλευρα), αφού αυξάνουν τα επίπεδα ινσουλίνης και ενεργοποιούν τον μηχανισμό αποθήκευσης λίπους. Τα αυξημένα επίπεδα ινσουλίνης αυξάνουν το αίσθημα της πείνας και οδηγούν σε υπερκατανάλωση τροφής, οπότε σε αύξηση του βάρους.
  • Αντικατάστησε το αλκοόλ με πράσινο τσάι. Η έρευνα έχει δείξει ότι όσοι πίνουν 4-5 φλιτζάνια καθημερινά, αυξάνουν την απώλεια βάρους και λίπους από την κοιλιά συγκριτικά με εκείνους που δεν πίνουν πράσινο τσάι. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι η περιεκτικότητά του σε κατεχίνες, οι οποίες προκαλούν την απελευθέρωση λίπους από τα λιποκύτταρα και βοηθούν στην επιτάχυνση της ικανότητας του ήπατος να μετατρέπει το λίπος σε ενέργεια. Εξάλλου, το αλκοόλ δεν είναι παρά κενές θερμίδες που απορυθμίζουν το σάκχαρο.
  • Πιες πολύ νερό. Η επαρκής και τακτική κατανάλωση νερού πριν από τα γεύματα μπορεί να μειώσει τις θερμίδες που προσλαμβάνονται. Επίσης, βοηθά στην αποβολή του νατρίου (η πρόσληψη του οποίου ήταν αυξημένη κατά τις ημέρες των εορτών), αποβάλλει τα παραπροϊόντα του μεταβολισμού, βοηθά στην πέψη και στην απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών, ενυδατώνει το δέρμα (που τόσο έχει ταλαιπωρηθεί τις τελευταίες ημέρες) και συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία του εντέρου. Η ενυδάτωση που προσφέρει απαλλάσσει επίσης από τους ενοχλητικούς πονοκεφάλους που οφείλονται στην υπερκατανάλωση αλκοόλ.
  • Πείτε ναι στην άσκηση. Η γυμναστική εκτοξεύει το μεταβολισμό ειδικά όταν πραγματοποιείται το πρωί με άδειο στομάχι, γιατί έτσι το σώμα αρχίζει να καίει λίπος.
  • Κοιμήσου αρκετά (όχι υπερβολικά). Ο ποιοτικός και επαρκής ύπνος συμβάλλει στον έλεγχο της όρεξης και στην πρόληψη της παχυσαρκίας. Σύμφωνα με μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Γλασκόβης, όσοι έχουν γενετική προδιάθεση στην παχυσαρκία, εάν υιοθετήσουν αυτό το πρόγραμμα τείνουν να ελέγχουν καλύτερα το βάρος τους ανεξάρτητα από τη διατροφή τους. 
5 Ιανουαρίου 2023
Πνευματικά δικαιώματα © 2013-σήμερα Magento, Inc. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα.